Avskedstack till Tanums Gästgifveri

måndag 27 mars 2017

Måndagen den 27 mars 2017 blev en dag av stor symbolisk betydelse för Tanums Rotaryklubb. Då monterades klubbskylten ner från väggen på Tanums Gestgifveri där den stått under alle de 30 år som klubbens funnits till. Den satt för övrigt ganska löst visade det sig.

Gestgifveriet har som bekant upphört med lunchservering på vardagar och därmed måste klubben se sig om efter en annan samlingspunkt.

Det var med en blandning av högtid och vemod som flera medlemmar mötte upp i den gråkalla vårförmiddagen för att tacka Gestgifveriets företrädare Vigdis Fyrvik för den tid som varit.

På bilden ses klubbens förste president Karl-Axel Vikström tillsammans med nuvarande president Lena Skarsjö överlämna en vårbukett som ett synligt bevis på uppskattning.

När nu skylten och övrigt klubbmaterial lämnat Gästis kommer det mycket snart att beslutas var skyltens nya hemvist blir. I väntan på det har Anders Eklund lovat fixa till den så att den kommer att pryda sin nya plats.

Fram till dess huserar vi i Stora Hotellet i Fjällbacka under våren och på Vitlycke hällristningsmuseum under sommaren. Då prövar vi också hur det fungerar med frukostmöte klockan åtta.