Presidentskifte

fredag 30 juni 2017

Karl-Erik

Sista juni var det presidentskifte i Tanums Rotaryklubb, då Lena Skarsjö lämnade över till Maggie Ciprian-Olevik i samband med ordinarie veckomöte.

Det var alltså dags för Lena Skarsjö att träda tillbaka. I sitt tal såg hon tillbaka på vad som hänt under hennes presidenskap, som 30 årsjubileet, byte av möteslokal, massor av aktiviteter, medlemsökning och mycket annat. "Ett väldigt roligt och händelserikt år" tyckte hon och tackade alla medlemmar som bidragit till detta.
Så var det dags att överlämna den symboliska halskedjan och ett presidentmärke till efterträdaren Maggie Ciprian-Olevik. I gengäld fick hon en blomsterbuket, ett speciellt klubbmärke och ett tack för det gångna året av Maggie. Den tillträdande presidenten rivstartade med att presentera kommitteer och och den nya styrelsen och ordna en miniworkshop i syfte att "201-2018 ska bli det bästa året någonsin i klubbebn", som hon uttryckte det.
På Jürgens fina sommarbild passar Lena och Maggie att få en liten pratstunde efter presidentskiftet.