Norgebesök

söndag 10 juni 2018

25 maj gästades Tanums Rotaryklubb av norska Nannestads Rotaryklubb. Det blev ett givande möte som avslutade med en härlig sjötur.

Klubbens lunchmöte den 25 maj blev något alldeles extra. 16 trevliga norrmän från Nannestads RK gästade gästade vår klubb och presenterade sig och sina olika projekt. Det finns både skillnader och likheter mellan våra klubbar men framför allt kan vi lära oss mycket av varandra för att utveckla och stärka den egna klubben.
Och inte nog med det: Direkt efter mötet gick vi ombord på Donalda för en sightseeingtur i underbart väder med skepparen Torsten Klevsäter i högform. Mycket uppskattat av våra norska gäster!
Bilderna visar det de båda presidenternas utbyte av klubbstandar samt en glimt  från sjöturen.