Guvernörs Besök i Tanums RK

lördag 27 oktober 2018

JW

Sista fredagen i oktober kom Rotarys distriktsguvernör Christer Liljenberg på besök till  vår klubb. Det var första gången han var på Tanumstrand, och såväl anläggningen som maten fick högsta betyg. Det var hans 41:a av totalt 60 klubbesök som ska hinnas med under hans guvernörsår. Christer, som hör hemma i Lerum och har en bakgrund som polis och inom försäkringsbranschen, höll en inspirerande presentation om hur han ser på medlemskapet i Rotary. Han uppmanade åhörarna att tänka efter varför man är medlem i Rotary och bidrog själv med en lång rad anledningar till detta. Devisen "Be the inspiration" är världspresidenten Barry Rasins valspråk i år och det ville Christer personligen komplettera med "Rotary- en del av samhället". Han framhöll vilken fantastisk organisation vi är medlemmar i och hur viktigt det är att vi syns och märks både lokalt och globalt.  -När omvärlden väl får veta vad vi är och vad vi gör så är varumärket Rotary starkt och "lättsålt" även i vårt moderna samhälle, sa han bland annat. Efter lunchmötet hade Christer och assisterande guvernören Conny Leinstedt en genomgång med klubbstyrelsen. Av hans kommentarer att döma var han mer än nöjd med vad han fick höra.
På bilden ses guvernören tillsammans med en annan kedjeprydd herre, klubbpresidenten Karl-Erik Olsson