Presidentbyte 2019

onsdag 17 juli 2019

Karl-Axel Wikström

Karl-Erik Olsson och Stefan Werner står utanför Fjällbackas golfanläggning som är Tanums Rotary Klubbs möteslokal under sommaren.

Tanums Rotary Klubb startade 1984 och har sitt verksamhetsområde i Tanums Kommun. Klubben har 56 medlemmar som kommer från hela kommunen och representerar en mängd olika yrken. Klubben samlas varje fredag året runt, på vintern kl. 12 och på sommaren kl. 8, äter en bit mat och lyssnar på ett aktuellt föredrag.

För verksamhetsåret 2019-20 har ny styrelse valts och klubben har fått ny president.
Karl-Erik Olsson lämnade över presidentkedjan till Stefan Werner. Karl-Erik som tidigare jobbat inom media och kommunikation, driver numera ett litet jordbruk i Grebbestadstrakten och har företagarbakgrund, kunde blicka tillbaka på ett år med många höjdpunkter. Tillfällen som han speciellt framhöll var bl.a. när klubben städade en strandremsa söder om Grebbestad och när Kvinnojouren Runan berättade om sin verksamhet och då fick ett ekonomiskt stöd av rotaryklubben. Karl-Erik tackade styrelsen och klubbmedlemmarna för gott samarbete och önskade sin efterträdare lycka till. Stefan bor i Fjällbacka och driver ett arkitektkontor med kontor i både Göteborg och Fjällbacka. Han tackade sin företrädare för ett gott samarbete med positivt och humoristiskt ledarskap och hoppades på ännu ett år av många aktiviteter och intressanta programinslag. Stefans ledord som president det kommande året är NYA som står för Närvaro, Yrkesnätverk och Aktivera.

Foto: Karl-Axel Wikström.