Motion och frisk luft ersätter ordinarie klubbmöten

måndag 6 april 2020

Karl Erik Olsson / Jürgen Wickert

Under det påtvingade uppehållet för klubbens ordinarie lunchmöten på Tanumstrand blir våra friluftsaktiviteter  extra viktiga. Vi kan hålla igång klubbverksamheten (om än på sparlåga) och vi kan umgås och få nyttig motion under trevliga former och med minimal risk att bli smittade och sjuka. Vi får också möjlighet att upptäcka nya smultronställen. Varje måndagsmorgon klockan åtta samlas vi någonstans i kommunen och tar en rask promenad, guidade av någon av deltagarna. Vi avslutar med medhavd frukost/fika om vädret tillåter.

Måndagspromenaderna har pågått hela vintern och har varit väldigt uppskattade av deltagarna. Bilderna  är från vandringen den första måndagen i april i Valöns naturreservat söder om Hamburgsund. Strålande sol, storslagen natur och trevligt sällskap under betryggande former. Vad kan man mer begära?
Välkommen du också att vara med! Startpunkt för kommande vandringar framgår av Tanumsklubbens veckobrev.

Text :  Karl-Erik Olsson / Foto : wicki-fjällbacka