Rotarystipendier till fyra Tanumselever

söndag 14 juni 2020

Carl-Erik Olsson

Vid årets skolavslutning i Tanum bröts traditionen med samling för elever och anhöriga i Tanums och Kville kyrka. Avslutningen fick på grund av smittorisken ske i respektive skolor och klassrum med enbart elever och personal.

Där fick fyra elever från årskurs nio i Tanum och Hamburgsund ta emot 2020 års Rotarystipendier på 1500 kronor vardera.

Årets stipendiater,utsedda av skolpersonalen, blev Viktor Karlsson och Gustav Karlsson från Hamburgsundsskolan, samt Elsa Nordholm och Daniel Cherepanov från Tanumskolan.
De har under året utmärkt sig genom sin sociala kompetens och sin envishet att nå sina mål.
De har också genom sitt sätt att möta kamrater och lärare i skolan bidragit till samförstånd och visat respekt och lyhördhet.

Detta stämmer väl överens med Tanums Rotaryklubbs villkor för stipendierna.

På bilden ses Elsa Nordholm och Viktor Cherepanov nöjda efter avslutningen med  välförtjänta diplom och pengakuvert.