Presidentskifte i Tanum Rotaryklubb

fredag 3 juli 2020

Anders Eklund

Verksamhetsåret 2020/2021 har nu påbörjats i Tanum Rotaryklubb och vid första veckomötet i juli skedde det sedvanliga Presidentskiftet.

Avgående President Stefan Werner inledde dagens möte med prisutdelning för årets citattävling, vinnare blev Hans Eriksson och tvåa Karl-Erik Olsson. Därefter gratulerades två nyblivna/ kommande 70-åringar som fick avnjuta skönsång från uppvaktande klubbkamrater.
Sedan hälsades den senaste nye medlemmen Olle Svensson välkommen till klubben.
Efter detta gjorde Stefan Werner en resumé av det gångna Rotaryåret. Trots coronapandemin har klubben försökt hålla igång lite aktiviteter för medlemmarna, om än med tydlig social distans.

Högtidligen överlämnade sedan Stefan presidentämbetet till Kenth Ekstrand, som kommer att leda klubben framåt under 12 månader till halvårsskiftet 2021.
Nye Presidenten Kenth tackade Stefan för hans engagerade och aktiva arbete för klubbens utveckling under året. Han tackade också för förtroendet som klubbkamraterna givit honom och ser med spänning och ödmjukhet fram emot det kommande Rotaryåret.

På bilden ses till vänster Stefan Werner och till höger Kenth Ekstrand.