Kenth Ekstrand vår senaste Paul Harris Fellow

tisdag 7 december 2021

K-E Olsson

Vid Tanums Rotaryklubbs traditionella jullunch - som  denna gång avåts i klubbens tidigare lokaler i Tanums Gestgifveri – delades utmärkelsen Paul Harris Fellow (PHF) ut till vår medlem Kenth Ekstrand. PHF , som fått sitt namn efter Rotarys grundare, tilldelas personer som gjort särskilt stora  insatser i Rotarys anda för såväl klubben som omvärlden. Kenth har varit Rotarian i flera decennier och innehaft ett flertal förtroendeuppdrag, inklusive  klubbmästare, programansvarig, sekreterare och president. Han har varit ytterst aktiv i alla sina roller. Som exempel kan nämnas introduktionen av digitala möten under pandemin och hjälp med övningskörning för ensamkommande afghanska ungdomar.            Dessutom är Kenth aktiv i flera andra föreningar och bidrar till nytta och nöje för många.

"Kenth är en synnerligen välförtjänt Paul Harris Fellow", tyckte en enhällig klubbstyrelse. Som ett synligt bevis på detta överräckte president Hanne Meland ett exklusivt diplom och ett speciellt rockslagsmärke. Klubben skickar som brukligt även en ansenlig summa i Kenths namn till Rotary Foundation.

Kenth Ekstrand och presidenten Hanne Maeland